Fissürden korunma yöntemleri

Fissürden korunma yöntemleri nelerdir

Kabız olmamak için düzenli sağlıklı besinler tüketilmeli (sebze, meyve ve özellikle baklagiller) ve bol su (günde en az 8-10 bardak) içilmelidir. Bunlara ek olarak yapılacak düzenli spor aktiviteleri (örneğin yürüyüş) önerilebilir. Kahve ve alkol tüketimi azaltılmalıdır. Bu önlemlerle dışkılama alışkanlığı düzenlenebilir. Diyete dikkat edilmediği takdirde, makat çatlağının % 30-70 oranında tekrarladığı bilinmektedir. Ancak, bahsedilen diyete dikkat edildiği takdirde makat çatlağının (anal fissür) nüks etme oranının % 15-20 oranına dek azaltılabildiği bilinmektedir.

Makat çatlağı (anal fissür) hastalığında, hem hastalıktan korunmak ve hem de hastalığın alevlenme dönemlerinde rahat etmeleri açısından uygun bir diyetle beslenmeleri çok önemlidir. Makat çatlağı hastalarının yoğun şekilde dışkı yumuşatıcı (laksatif) ilaçlar kullandıkları gözlemlenmektedir. Dışkılama eyleminin rahat olabilmesi için, dışkı yumuşatıcı ilaçlar kullanmak yerine; günde 2 Lt civarında su tüketmek, bol lifli ve doğal bir beslenme şekli tercih edilmelidir.

Fissür tedavisinde püf noktalardan biri de beslenmeye dikkat etmektir.

Zeytinyağı: Bağırsak sisteminden dışkının kolayca geçmesine izin veren, şifa verici bir bitkisel yağdır. Buna ek olarak, iltihap giderici (antienflamatuar) özellikleri makat çatlağının neden olduğu ağrıyı azalmaya yardımcı olabilir.

Elma Sirkesi: Bağırsak hareketleri sırasında ıkınma veya kabızlık, fissür hastalığını kötüleştirebilir. Elma sirkesi kabızlık için en etkili bitkisel tedavi yöntemlerinden biridir. Bir bardak suyun içerisine 1 yemek kaşığı filtresiz elma sirkesi karıştırın. Bir miktar da organik bal ilave ettikten sonra, günde iki defa bu karışımı içebilirsiniz.

Lifli Yiyecekler :Yüksek lifli bir diyet uygulamak, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesine katkı sağlar. Düzenli lif alımı, dışkının bağırsaklardan geçmesini kolaylaştırır ve makata fazla baskı uygulanmaz. Böylece makat çatlağı ve benzeri hasara yol açmaz. Aynı zamanda fissür hastalığına bağlı makat çatlarının daha hızlı iyileşmesi sağlanır.

Yüksek lifli diyet programınıza; kuru Erik, Yulaf ezmesi, ıspanak, kabak çekirdeği, Ay çekirdeği ve baklagilleri ilave edebilirsiniz. Bu yiyeceklerin her biri zengin lif kaynaklarıdır ve sindirim sisteminin de daha rahat çalışmasına yardımcı olurlar. Lifli yiyeceklerle beslenmenin yanı sıra, bol su içmeye gayret edin.